Koszty dodatkowe dodasz ikoną   Dopisz albo klawiszem Enter w momencie, gdy kursor ustawiony jest na nazwie tej sekcji. Pojawi się notes Koszty dodatkowe, z którego możesz wybrać rodzaj kosztów dodatkowych (np. generalne wykonawstwo) i ustalić procentowy lub kwotowy sposób naliczania. Sposób naliczania kosztów określasz w oknie notesu Koszty dodatkowe klikając kolumnę obok nazwy kosztu. Wybrany rodzaj kosztów wprowadzasz do kosztorysu klawiszami Enter albo F4 lub ikoną Przenieś. Pamiętaj, że wprowadzone wartości kosztów dodatkowych są doliczane na końcu kosztorysu. Kolejność dopisania kosztów w sekcji ma wpływ na wartość kosztorysu, kolejność możesz zmieniać korzystając z klawiszy Ctrl+Alt i strzałek. Jeżeli zamiast dodatków trzeba wprowadzić potrącenia, to w oknie pomocniczym dodajesz odpowiednią nazwę składnika (np. „Potrącenie kwoty zaliczki”), a w kolumnie Dane kosztorysu wprowadzasz wartości ujemne.